Text Size

Beszoktatás

Legtöbbször nehéz ez az időszak a gyermekeknek és a szülőknek is. A kicsiknek azért, mert egy idő után egyedül kell maradni: anya nélkül, a nagyoknak meg azért, mert olyan nehéz ott hagyni a gyereket idegen környezetben, kicsit lefelé görbülő szájjal.

Óvodánkban a beszoktatás idejét a szülőkkel egyezetve a gyerek igényeihez igazítjuk: van, akinek 1-2 nap elegendő, másoknak két hét is kevés.

A Rogers Óvodában az első hónap leginkább arról szól, hogy az új gyerekek megismerkednek az óvodai élettel: megtanulják az óvodai szokásokat, megismerkedjenek, kapcsolatot teremtenek a többi gyerekkel, velünk, óvónőkkel. Fontos, hogy kialakuljon egy bizalmi kapcsolat, hogy biztonságban érezzék magukat, tudják, hogy számíthatnak ránk. Ez egy olyan folyamat, ami sokszor nem könnyű gyereknek felnőttnek egyaránt.

A szülők abban tudják segíteni őket, ha elfogadjátok az ő érzéseiket ezzel kapcsolatban: rendben van, ha sírnak, ha félnek, ha szoronganak. Idővel megtapasztalják, hogy anya nélkül is van élet: kialakulnak baráti kapcsolatok, izgalmas játékhelyzetekbe kerülnek, és meg lesz az a tudásuk is, hogy anya ugyan most nincs itt (mert dolgozik), de jön értük.

Mivel az újak vegyes korú gyermekek csoportjába érkeznek, az a régi gyermekeink ebben a folyamatban fontos szerepet töltenek be. Ők azok, akik már mindent tudnak, ismernek. Segítenek az újaknak: mondják, mutatják: mit hogyan lehet, kell csinálni. Ettől ők boldogok, hiszen ők a nagyok. Közösséggé alakulást most csak elkezdeni tudjuk. Ez egy folyamat, amiben mindannyian részt veszünk: szülők, gyerekek, mi óvónők. Mi bízunk magunkban és ennek fényében izgalommal várjuk az új évet, amivel megajándékozzuk egymást és magunkat.

Janikovszky Éva így fogalmazta meg: "Amikor Dani először ment óvodába, nagyon örült annak, hogy már óvodába mehet, csak még annak nem tudott eléggé örülni, hogy ott is kell maradni. Mert így van ez, hogy az ember örül is, meg nem is. Akkor is így van, ha az ember történetesen még kicsi. Hiszen nagyszerű dolog az - rang és tisztesség! -, hogy valaki már óvodás! Viszont mégiscsak: nincs ott Anyu, csak az óvó néni, idegen a hely, idegenek a gyerekek, és nem lehet hazaszaladni. Hát így kezdődik. De szerencsére felülkerekedik a kiscsoportosban is az "óvodásöntudat" - és ezzel elkezdődik az óvodai élet, a maga mindennapi kis történéseivel, örömeivel és szorongásaival."

A kicsik megsegítése érdekében az első, heteken át tartó téma lehet óvodánkban a "jel projekt", vagy valamilyen velük kapcsolatos téma például: kedvenc meséjük, figurájuk, családjuk. Ezeknek az a lényege, hogy minél többet megtudjunk egymásról.A jel projekt például azt jelenti, hogy minden nap van egy kiválasztott óvodás és az ő jeléhez kapcsolódik az adott nap tevékenysége. Nem feltétlen a jelről szól, hanem arról a kisgyerekről, akihez a jel tartozik. Ezért a szülőktől azt szoktuk kérni, hogy olyasmivel készüljenek, ami által a gyerekek megmutathatják önmagukat. Ilyenek például a fényképek. Ezek segítségével a gyerekek szívesen mesélnek magukról, családjukról, élményeikről. Volt olyan kislány, aki a kedvenc zenéjét hozta be és a lányok közösen balettoztak rá.Emellett folytatódik az ismerkedés egymással és az óvodával, ezt csapatépítő játékokkal is segítjük. Elkészítjük a csoport tablót is. Aztán tovább ismerkedünk az óvodai élet szokásaival, szabályaival játékos formában, mondókákkal, mesékkel, versekkel egybekötve.

Nyílt napok

Nyílt napjainkat az alábbi dátumokon tartjuk:

  • 2019. március 6. (szerda)
  • 2019. március 13. (szerda)

Ezen a napon rövid tájékoztató keretében bemutatjuk az óvodánkat, lehetőséget biztosítunk a foglalkozások és a szabad játék megtekintésére, illetve kötetlen beszélgetésre. A szülőket 9 órára várjuk.

A nyílt nap programja:

9:00-9:30 általános tájékoztató
9:30-10:00 csoportlátogatás
10:00-11:00 beszélgetés a látottakról